tisdag, januari 10, 2006

chop chop

I dag är en sån där underbar dag när jag vaknar tidigt och har sovit dåligt. När jag går upp och fryser och kommer tillbaka till sovrummet någon minut senare och upptäcker att en av katterna kissat i min säng. Kissat så mycket att påslakan och täcke är dyngsurt och att det har runnit igenom till madrassen. I dag är en sån dag när jag inte har tid att stanna hemma och tvätta så jag får lägga täcket i det kalla förrådet (där det kommer att frysa till is i den -10 gradiga kylan). Men i morgon är det chop chop för kissarna. 9.30 ska vi till veterinären och sen är det förhoppningsvis slut på kiss i sängen och extrem kisslukt i badrummet. Förut hade jag ett sting av dåligt samvete men nu ser jag nästan fram emot det.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vis av erfarenhet kan jag bara säga en sak: Du gör det enda rätta!

10 januari, 2006 15:30  
Blogger Anna-Karin said...

Jonna: tack... ibland får jag konstiga tankar som: är det verkligen rätt rent etiskt att bestämma över djur så? Men det är ju väldigt praktiskt med kastrerade katter och jag vill inte att mina ska springa runt och skaffa barn i varenda hus.

10 januari, 2006 16:17  

Skicka en kommentar

<< Home