onsdag, januari 04, 2006

vinst

Som tur är har jag en riktigt rolig kollega på mitt jobb. När allt är som tristast har han alltid något sjukt upptåg på gång. I måndags ringde han mig (jag var hemma för komp) och sa att det var tävling på jobbet. Den som gissade bäst matchresultat på Färjestad-Linköping skulle vinna en (begagnad, men ändå) bärbar telefon. Jag fick gissa sist så jag fick ta det som var över. Jag gissade på 3-2. Min kollega gissade på 4-3 och sa att om han vann skulle jag få vinsten. Jag kollade texttv noga den kvällen och visst det blev 4-3!
På tisdagen hade kollegan tagit med sig sin kamera för att fota när han överlämnade vinsten till mig. Telefonen är lite sliten, men den funkar bra (förutom displayen). Passar perfekt nu när vår gamla bärbara sagt sitt. I dag hade jag med glutenfri rulltårta utan vanligt socker i för att fira att jag vunnit i går. Nu vill kollegan att jag ska vinna mer saker så han får mer rulltårta.