tisdag, januari 03, 2006

julpyssel

Den 23/12 passade jag och Jenny på att gå till Röda korsets second hand-butik Kupan i Valdemarsvik. Det är en riktig fyndbutik som minsta systern verkligen älskar. Efter att ha rotat i i stort sett allting inne i butiken och efter att jag provat nästan alla par skor (bland annat ett par supersnygga stövletter i svart mocka och svart skinn med bred klack, som var för små, och ett par bruna träsandaler, som var för stora) kom vi ut med prylar för 95:- var. Jenny köpte en handväska med trähandtag för 10:-, en liten resväska i vinröd manchester för 40:-, tre pussel för 15:- och något mer som jag glömt. Jag köpte en tavla med Nils Holgersson ( jag älskar Selma Lagerlöf och motiv från hennes böcker), en present till min kompis Mats och två par skor:


De här underbara skorna kostade 20 kronor och är helt underbara. Sköna att gå i. Tyvärr något slitna under.


Stövlarna kostade också 20 kronor. Med skoputs blev de riktigt snygga. Precis den höjden jag ville ha, dessutom fodrade, bekväma och, vilket jag vet sedan jag skottat snö, de läcker inte in heller. Sedan jag köpte dem har jag använt dem i stort sett varje dag.

När jag blev insnöad och inte kunde ta mig till Örebro så passade jag på att sy ett fodral till I-poden. Jag vill gärna utge mig för att vara pysslig, vilket jag inte är. Jag har idéerna, men aldrig tålamodet. Det här fodralet fick jag i alla fall ihop och jag är jättenöjd. LIte hejarop och hjälp från mamma, men i stort sett är det jag som gjort allt.

Så här ser fodralet ut när det är stängt och ligger i väskan. (Jag hade missat sladden när jag sydde så det blev lite fel där)


När man öppnar locket finns det hål så att man slipper ta ur I-poden ur fodralet för att byta låt eller kolla på displayen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skorna såg riktigt bekväma ut! Och snygga :-).

Du är ju visst pysslig! Fodralet ser jättefint ut och praktiskt. Jag är precis likadan när det gäller tålamod, så jag vet hur stort jobb du gjort :-)

03 januari, 2006 16:08  
Blogger Anna-Karin said...

Tack! Tror de är några övervintrade 80-talar, men de är helt okej.

Haha, det är bara som du tror. Tänk på att det snöade så mycket att man inte kunde komma ut. Jag hade inte mycket annat att göra. Men nu är jag supernöjd.

04 januari, 2006 13:01  
Blogger Anna-Karin said...

Jenny: haha! då lär du få vänta, jag och mitt tålamod... haha!

04 januari, 2006 20:12  

Skicka en kommentar

<< Home