fredag, december 30, 2005

jag lovar, jag är snart tillbaka

Jag är rätt så bra på att vara ledig. Latar mig, läser böcker och fixar saker. Än så länge känns det bra. Har inte funderat så mycket på jobbet. Får lite ont i magen när jag tänker på det. Det blir jobbigt att komma i gång igen, men ska försöka att inte tänka på det nu.
Jag har laddat kameran med massa bilder, på skofynden från Kupan i hembyn, på reafynden från NoaNoa, på saffransskorpor och katter i olika tvättstugor. Jag ska lägga upp dem när jag är tillbaka på jobbet. Då ska jag också ta en sammanfattning av ledigheten. En sammanfattning om julklappar och snöoväder, om reafynd och värmlänningar. För de är faktiskt rätt så speciella, värmlänningarna. Ingen annanstans i Sverige pratar jag med så mycket okända människor. I Örebro kollar folk knäppt på mig när jag på NoaNoa säger till en tjej: Den där kappan är så fin, men jag tycker fortfarande att den är lite väl dyr. På Obs! på Bergvik i Karlstad hinner jag knappt säga att avokadon är lite väl omogen för att vi ska köpa den förrän en kvinna bredvid säger: Lägg den vid äpplen, de gör att avokado mognar snabbare. Det skulle aldrig hända i varken Örebro eller Östergötland.

I morgon nyår. Kontrollfreaket har knappt någon aning om var vi ska vara, när vi ska vara där, om vi får mat, om vi ska ha finkläder eller om någonting annat. Jag försöker ta det med ro, jag måste lära mig att slappna av. Det mesta löser sig även om man inte har full kontroll. Året som gick har inte varit det allra bästa, det borde betyda att det bara kan bli bättre, eller?

Gott nytt år till er alla!