tisdag, januari 03, 2006

tillbaka

Så sitter jag här på jobbet igen. Nu är det slut på de härliga, lediga dagarna och dagar som i dag. Gick upp vid 8.30 och började jobba hemma vid 9. 12.15 åkte jag in till jobbet med papper och brev och gick sedan direkt till Wobbler för att äta med syster som är i stan för att packa ihop det sista. Efter en liten sväng på Åhléns försöker jag nu gå igenom mail samtidigt som jag låter kreativiteten flöda. Någonting måste jag väl komma på att skriva om i tidningen?
M har jobb nu också. Han fick jobbet på supporten i Karlskoga. Han samåker med en civilingenjör och en pappa med barn som är ekonom. Sådant är samhället i dag. Civilingenjörer och civilekonomer svarar i telefonen när vi andra ringer bredbandssupport. Där sitter de på obekväma arbetstider med minimilön och kan inget annat göra. Sådant är Sverige i dag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Anna-Karin! Gud vad skönt att du är tillbaka nu! Samtidigt som jag tycker att det är bra att M fått jobb tycker jag att det är förjäkligt rent ut att det var ett sådant jobb. Hoppas att han gör det bästa av det och är glad när han kommer hem. Jag inser mer och mer vilken tur jag haft... Kram

PS Fin färg på bloggen!

03 januari, 2006 16:06  
Blogger Anna-Karin said...

Jag tycker också det är bra att han har jobb. Inkommande samtal är bättre än utgående i alla fall. Håller med om att det är förjäkligt och jag brukar tänka på det när jag har det jobbigt på jobbet, men samtidigt så kan vi ju inte gå runt och vantrivas på jobbet. Bara för att vi har jobb ska vi inte behöva stå ut med vad som helst.

Tack! Exprimenterar lite. Så mycket som går på japanska...

04 januari, 2006 13:03  

Skicka en kommentar

<< Home