måndag, september 26, 2005

kroppsarbete

Nu har jag grävt, klippt gräs, beskärt hallon och rosor, planterat, krattar, bärt och kastat och legat avslagen på gräsmattan. Men nu är det jättefint i vår lilla trädgård och förhoppningsvis lättskött. Bort med alla fula perenner och ogräs. Bort med vissna blad och buskar. På med 300 liter jord och ner med jordgubbsplantor och blåbärsbuskar. Och så ner med nära 200 lökar. I mars kommer jag tacka mig själv för alla vackra krokusar och pärlhyacint. Och i juli kommer jag tacka mig själv för rosor, blåbär, jordgubbar och hallon.
Mamma är bäst och hon hjälpte mig fixa allting. Och pappa är bäst, han hjälpte mig att sätta ihop en ny hylla. Och Mia är bäst och Jenny är bäst.

1 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

jag tror starkt på lökar. jag har stoppat ner cirka 200 stycken och hoppas på krokusar lite överallt så där i mars. det kommer få mig på gott humör då. några lökar kan du säkert få ner någonstans

29 september, 2005 11:39  

Skicka en kommentar

<< Home