onsdag, september 21, 2005

jurnalist

I dag har jag blivit kallad "inte riktigt jurnalist" i mejl. Varför bryr jag mig egentligen?
Kanske för att jag la ner otroligt mycket tid och ork på ett reportage som jag ville ha bli bra. Jag tycker inte att det är dåligt. Det är absolut inte därför som jag kallats för "inte riktigt jurnalist". Men jag stör mig på att personer ska komma till mig och bestämma vad jag ska skriva. En "riktigt jurnalist" skulle inte heller tillåta att personer får komma och bestämma allt. Kanske skulle jag reagerat när han sa att "det är din text, du bestämmer", men sen skickade han massor av mejl om saker som han inte tyckte stämde, även om det inte var han som sagt dem. Kanske är det tonen jag stör mig på, översittartonen, eller kan den tonen bero på att hans svenska inte är tillräckligt bra så han inte får fram det han vill. Det är trist att sitta här själv utan någon att prata med om det. Ska jag svara på hans mejl och på så sätt visa att jag inte tolererar att bli åthuten av någon eller ska jag skita i det och gå vidare och slippa allt tjafs?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

På bitchmail svarar man otroligt trevligt men sakligt...då känner man sig 'bättre' men har samtidigt svarat...

Som jag sa åt en kvinna som tyckte att jag inte skrev om si och så 'jag måste vinkla artikeln, går inte att ta med allt' fast med trevligare ton...hehe

Love & Peace

21 september, 2005 21:18  

Skicka en kommentar

<< Home