måndag, september 19, 2005

ettan

Min praktikant (som inte varit min praktikant sedan i mars och som nu jobbar på den stora tidningen som familjeredaktör) gör ett jobb om familjeföretag. Bra idé tänkte jag (som jobbar på ett i alla fall tidigare familjeföretag). Jag tänkte att det är väl familjen som är intressant, men jag hade visst fel, alla på jobbet var intressanta, således även jag.
I dag har stora tidningens fotograf varit med mig när jag har fotat för att fota mig "in action". Det vill säga, jag duschade i morse och tog på lite rouge. Jag försökte verka så där oberörd och försökte jobba på så gott jag kunde (utan att tänka allt för mycket på hur jag såg ut, vilka miner jag gjorde och hur jag skötte kameran så här inför ett proffs). När vi var på väg från mitt (och även hans jobb) sa han att det förmodligen blir ettabild.
För en vecka sedan tyckte jag att det var en kul grej att mina arbetskompisar kanske skulle vara med i en liten artikel i stora tidningen, nu är jag på väg att hamna på ettan. Hur hände detta? Tur i alla fall att jag duschade och tog på rouge.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Hupps! :)

19 september, 2005 20:15  

Skicka en kommentar

<< Home