måndag, september 19, 2005

grattis!

Jag tänkte och tänkte på S och visst gick intervjun bra. Nu har hon nytt jobb på webredaktionen på SR. (Tur för dem att de får en så kompetent medarbetare, grattis!) När vi pratar i telefon säger hon att det känns på ett sätt skönt att lämna Västerås och Västerås stad som arbetsgivare eftersom de varit så dumma och jag är beredd att hålla med, men frågan är som Sveriges radio verkligen är en så bra arbetsgivare. I samma veva berättar hon att hon ska börja på projektanställning för ett projekt som redan finns. SR vill att hon börjar innan den gamla projektanställda slutar så de kan överlappa varandra. Det känns som att det här kommer att hända S inom en snar framtid. Hon får gå tillsammans med någon som ska ta över när hon inte får stanna. Det finns saker att göra, men det finns inte jobb. Jag förstår mig inte på arbetsmarknadspolitik, men någonting är allvarligt fel.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

På SR vet jag vad jag får från början, Västerås stad luras osv. Och jag tror SR smäller högre i framtiden än Västerås stad.

Love & Peace

19 september, 2005 13:16  

Skicka en kommentar

<< Home