fredag, september 16, 2005

kattbabbel



Är på väg hem från jobbet, men lite fredagskvällsbloggning ska väl hinnas med.
Se vilken fin bild jag har lagt in. Det är kissarna och så Räven (grannens katt som kommer och hälsar på oss titt som tätt). Jag var lite orolig för att han inte skulle acceptera kissarna, men det är snarast Stoffe som inte gillar honom. Fjodor och Räven är bra kompisar nu, Stoffe är lite avvaktande än. Att Fjodor och Räven kommer överrens betyder att de vill leka med varandra så jag sitter helspänn hela tiden när den stora katten (Räven à cirkus 8 kilo) kastar sig över och biter den lilla (Fjodor à 1 kilo).

Katträdet har kommit så jag tänkte ta en tur och hämta det. Då ska kissarna få åka bil också. De måste övas i bilåkande för att klara av vårt aktiva liv. En tur till Kvantum och tillbaka tror jag är en bra första tur.

Gjorde ett bra klipp i går också. Martin hittade en ju-jutsudräkt på blocket. När vi ringde tjejen skulle hon in till Örebro samma kväll. I går åkte vi förbi henne och köpte en nästan ny ju-jutsudräkt till mig och fick även med hennes gamla (lite tunnare och något hål). Två dräkter för 300 kronor! Dessutom passar den perfekt, de första byxor som gjort det för mig. Kanske ska börja klä mig i ju-jutsubyxor jämt? Hon hade inget vitt bälte så jag får skaffa det, men sen ska jag jobba målmedvetet för att det ska bli gult i december.

Nu måste jag hem och handla, äta och sova (så här var sällan mina fredagkvällar innan jag började jobba..)

2 Comments:

Blogger crrly said...

Fiiina missar! :)

18 september, 2005 19:50  
Blogger Anna-Karin said...

Visst är de! Men nu börjar jag oroa mig för att stora kissen ska smitta småkissarna med något, tex skabb..

19 september, 2005 18:17  

Skicka en kommentar

<< Home