tisdag, september 20, 2005

stockholmskurs

Tidningen är klar, men jag är inte nöjd. Den där känslan av att nu är det över, att man kan andas, åtminstone för kvällen har inte infunnit sig.
Nästa onsdag kommer i alla fall ett helt okej avbrott i vardagen. Jag ska till Stockholm på kurs hos förbundet. Att jobba som jag gör (ensam) leder ofta till att jag tar varje möjlighet till att träffa folk. Dessutom tycker jag att förbundet inte gjort särskilt mycket för mig, inte ens när jag bett om hjälp, men på kurserna brukar man bli sedd. Jag hoppas få hjälp där. Löneförhandling handlar kursen om. Enligt mitt kontrakt ska jag ju ha det i höst så det sitter bra med en kurs för mig som inte är så van.
I alla fall, kursen är väl inte det bästa med resan. Har bokat biljett nu. Kommer upp till 10 och kursen börjar 12 (= två timmar shopping). När kursen är slut vid 17 tänker jag stanna minst till 19.30 för mer seriös shopping. Tyvärr kommer jag bara hinna till de centrala delarna (eftersom kursen är på Vasagatan). Det blir Åhléns, Gallerian, Mango, Zara och lite småbutiker. Tror ändå att jag kommer få problem att hinna. Måste göra en prioriteringslista. Något att se fram emot i alla fall.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker att du ska kika på HM på hamngatan också, på väg till Zara. HM på hmangatan har hela gatuplanet med bara accessoarer, det är schysst! Zara bör du ta innan kursen, för det är så sjukt mkt folk där på kvällen. Mango, HM, Zara ligger ju på rad, ta den vändan innan kursen. Så kör du Gallerian och Åhlens efter. Top shop, Esprit och Oasis har fina höstkläder nu (i Gallerian). Lycka till!

22 september, 2005 14:56  

Skicka en kommentar

<< Home