onsdag, september 14, 2005

bra för det inre också

Förmodligen ger träningen även en del mentalt, trots att det inte är någon yoga eller tai chi eller så i den. Det är egentligen ren kamp och hård träning. Men för varje gång vågar jag mer och mer, saker jag aldrig trott jag skulle klara. Jag är dålig på att ta mig för saker jag inte kan av rädsla att misslyckas, därför är varje slag, kast, benlås ett steg framåt. För att inte tala om de gånger jag kastas i mattan (jag vågade!). Jag är dålig på att vara sämst (kanske därför jag inte tar mig för saker jag inte kan). Men på träningen tycker jag inte ens att det är jobbigt när jag är sist in efter idioten eller ligger mitt i mattan och inte kan röra mig, trots att alla andra är klara och står vid väggen och väntar. Varje litet steg är ett stort steg framåt för mig. Jag ska bli bra, jag kan och kan jag inte så gör det inget för jag lär mig förr eller senare.