tisdag, augusti 02, 2005

snyta sig

Huvudet bara dunkar och jag nyser konstant. Det måste vara Jenny som smittat mig med förkylning eller så är jag allergisk mot jobbet. Det går inget vidare, jag har funderat på att gå hem flera gånger, men eftersom jag inte vet vad jag ska göra hemma så blir jag kvar. Samtidigt får jag inget gjort, det är inte så lätt att ringa folk när man snörvlar hela tiden. Städade i köket i går: bakom spisen, fläkten, kaklet, golvet och diskbänken. Vill komma åt vad det är som luktar i lägenheten. Nu som förkyld så vet jag inte om det luktar, vilket i och för sig är bra, men inte heller för jag vet inte jag ska ringa hyresvärden och be dem kolla upp det. Jenny får lukta när hon kommer i dag.

I dag är det Karin-dagen, det har alltid varit en speciell dag för mig. Och svärdbärarhanen dog i dag, jag vågar inte titta på honom, Jenny får kasta honom när hon kommer hem.