tisdag, juli 26, 2005

tänkt om konsumentverket kunde fatta

Någonting måste göras, jag får inte kasta bort dagarna så här. Med den bestämda tanken somnade jag i går. Vaknade ovanligt tidigt i dag (åtta). Tänkte att nu ska jag ta cykeln runt på öa och ta gummistövlarna med och kanske hittar jag lite blåbär. Det regnar ute. Vad gör man när det regnar ute?

Just nu sitter jag här och försöker få fram de där orden som ska få Konsumentverket att förstå varför just jag passar så otroligt bra på Konsumentverket. Saken är att jag gör ju det. Jag passar så perfekt. Hela jag är konsumentmedvetenhet i sig. Sedan jag var liten har jag varit intresserad av allt som har med konsumtion att göra (nej, inte bara shoppa). Jag har koll på priser och lagar och jag älskar att läsa tester och Råd och Rön. Det är till mig folk kommer när de undrar om andra hands-uthyrningar, var billigaste maten finns och vilka rättigheter man har när man beställer resor. Jag skulle älska att få ut den informationen till alla journalister. Men hur ska jag få Konsumentverket att fatta att jag är den rätt för jobbet? Vad tänder de till på?