lördag, juli 30, 2005

hög

Nu har jag äntligen funnit något som gör mig mer hög än alkohol och som håller i sig längre än shopping: karaoke. Jag älskar att sjunga karaoke och har gjort det sedan jag gjorde det för första gången, men sen i går har jag kommit upp i en ny division. Kom hem till Skoghall så sent som vid sextiden från Valdemarsvik (efter att jag bland annat handlat 4,32 kg hamburgare för 160 kronor på korvfabriken i Sköllersta och ätit en passionsfruktskaka på Hallagården). Efter dusch och mat åkte vi in till stan och senare ner till Hamnfestivalen (som jag håller med Maijk om att egentligen inte är något kul ställe utan ett ställe där alla är antingen 60 år eller 18 år och där de serverar pissig öl i plastmugg. I alla fall: i entrén frågade jag efter ett program och när jag upptäcker att fredag = karaoke så blir jag helt knäpp. Blodet i kroppen rusar, jag blir helt vild och vill springa bort och anmäla mig. Endofinerna stockar sig i hjärnan och jag blir rastlös. Väntan efter anmälan är svår med glädjefull. Vi träffar Tompas pappa och Mia och de måste tro att jag är jättefull för jag kan inte sluta le och skratta och hoppa upp och ner. Så är det min tur och det är så underbart som jag vill. Efteråt är jag glad ett tag med sedan går det snabbt neråt, som en ballong pyser orken och energin ur mig.

Dagens kändisspotting: Stefan Holm smaskandes på en Magnum på Maxi Bergvik i Karlstad. Han är inte snygg i de där små shortsen har har i tv, men han är väldigt reslig privat, stiligt bra hållning liksom.

2 Comments:

Blogger glamflikka said...

när blir det dags för dansmaattan?!

30 juli, 2005 20:17  
Blogger Anna-Karin said...

När du tar hit den.

31 juli, 2005 22:34  

Skicka en kommentar

<< Home