onsdag, juli 27, 2005

karaoke



Vaknade klockan sex i morse, kunde inte somna om eftersom jag var orolig att adressen till konsumentverket inte skulle finnas kvar på platsbanken. Men det gjorde den och nu har jag skickat in ansökan.
Jag gör ingenting. Duschar och stryker kläder för att upptäcka att det är varmare ute än jag tror. Har bestämt mig för att cykla in till stan, men när jag inte kommer på vad jag ska göra där inne så drar jag på det. Bestämmer mig för att äta lite, i fall jag ska åka till stan, så är jag inte hungrig, om jag väl åker. Äter makrillsmackor och dricker kaffe på baksidan. Läser 20 sidor till i deckaren och börjar oroa mig för att bränna smalbenen. Nu är klockan snart två och Martin kommer snart hem, ingen idé att åka till stan, men vad ska jag göra?

Försöker surfa runt efter hamnfestivalens hemsida. Förra året hade de karaoke, kan de ha det i år också. Vilken dag i så fall? Varför kan jag inte hitta det?
Irriterar mig på den dåliga informationen och för att karaoke alltid bara finns på så dåliga ställen att ingen vill hänga med mig dit. Finlandsfärjor, artonårsställen, schlagerbarer i Årjäng eller förorter till Karlstad, ingen vill gå dit. Kan man satsa på ett karaokeställe för de coola, så mina "coola" kompisar kan hänga med någon gång?