torsdag, juli 21, 2005

nolläge

Jag tror hjärnan är satt i nolläge så här på semestern. Vi spelar TP, jag, Martin, Setareh och Jacob. Det går så där. Vi spelar ordlek, jag är urusel, och jag som är bra på ord och allt, i vanliga fall...

Lovisa och jag åt på Vero, detta underbara ställe. Sedan gick vi på skorea. Karlstad har ett mycket bättre skoutbud än skostaden Örebro. Eftersom jag ligger bra till på skofronten (enligt många andra, inte mig själv) köpte jag inget. När jag senare pratar med Setareh säger hon att det är bra att köpa skor när man hittar några. Tänkte cykla in och köpa dem i dag men det regnade. Hoppas det inte regnar i morgon och hoppas att skorna är kvar då. Hoppas. Jag är sjukt dålig på att hålla i pengar och i morgon är det lön igen.

Fortfarande problem med magen också sedan min bakfylla. Jag är hungrig, inte hungrig, har ont i magen, mår illa. På en vecka har jag gått ner ett och ett halv kilo. Okej, det behövs, men jag vill inte må dåligt för det. När det inte kan vara stress som spökar så fattar jag inte riktigt vad det är. En cykeltur i dag (efter en jättestor portion med köttfärssås och spagetti) tog helt slut på alla förråd och jag drack tre stora glas saft och åt en digestive choklad innan jag var i form. Cykeltur och bad tar inte så mycket energi, vad är felet?

I morgon åker vi mot Valdemarsvik och bröllopet. Pappa tycker synd om Martin: "Det är synd om Martin som får åka så långt för att göra något han inte vill." Jag känner mig som värsta egoistgrisen.