onsdag, april 05, 2006

godis!

I december bestämde jag mig, efter att Jenny från Jennys universum gjort det, att sluta äta godis fram till påsk. Tyvärr så gav Jenny upp rätt fort, men jag beslutade mig att hålla i. Förutom på julafton har jag hållit det löftet, det är snart fyra månader sedan jag åt godis. Däremot får jag äta fikabröd. Min tanke med att sluta med godis var att jag äter för mycket. Godis är väldigt lätt att få tag på. Är man sur och trött är det lätt att bara köpa en påse och ösa i sig. Däremot har det aldrig hänt att jag sprungit i väg och köpt en påse bullar eller ett kexpaket. Jag är väldigt stolt över mig själv som klarat mig så långt, trots prövningar (som när jag var hungrig och det inte blev fikabröd på mötet utan colanappar eller när mina kompisar var hos mig och var sugna på godis och jag gav dem choklad eller när mamma ställde fram en skål med Gott & Blandat). I alla fall: nästa torsdag är det skärtorsdag och då är det påsk! Då ska jag äntligen äta godis igen. Mycket av min tid just nu går åt att planera vad jag ska äta för godis och var jag ska köpa det. Min nuvarande plan ser ut så här:

Tordag: lösviktsgodis som colanappar, påskägg, body parts (sjukt äckligt namn på godis, men såååååå gott). Och lite bussgodis.
Resten av påskhelgen: nougatägg från Lidl (de är sååå goda), Anton Bergs plommon i madeira och kanske lite smågodis, om jag har kvar (jag är ju i Budapest i påsk så det gäller att packa bra...)

Efter det så gäller endast lördagsgodis för mig. Hoppas, hoppas att jag klarar det!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är impad som bara den! Jag hade gett upp fort som ögat. Tror jag. :)

05 april, 2006 18:49  
Blogger Anna-Karin said...

Tack :) Jag har klarat liknande tidigare, men när jag väl börjar igen så är det lätt att vräka i sig jämt. Den stora prövningen blir nog att bara äta en dag i veckan.

06 april, 2006 16:06  

Skicka en kommentar

<< Home