torsdag, september 29, 2005

shoppingtur

Gick så där på shoppingturen i Stockholm, i alla fall till en början. Var lite omotiverad och stressad över att åka, men väl framme gick jag ut hårt:
1. Mango. Nja, (mina tankar: vad är det för konstigt mode just nu?)
2. Nilson och Din sko. Nja (se min kravlista. Varför finns det inga skor)
3. Topshop. Nja (mina tankar: har jag blivit gammal eller? det enda jag hittar är kläder som inte går under kriteriet även bekväma så det går att använda. Ser några fina kläder, men de är bara för tjejer som är "Tall").
4. Zara. Njaaa, mer ja, ser en jättefin blåblommig klänning, ser prislappen: 998:-, tänker: nej. Köper en stickad grön omlottkofta och en t-shirt till M. (tankar: varför är det så mycket kläder som inte går att använda i Sverige på vintern som linnen, tunna koftor och halterneckklänningar)
5. HM, Hamngatan. Nja. (tankar: stressad, måste nog dra mig till kursen snart.) Köper två ögonskuggor, en delad ljusgrön och grön och en mörkgrön med glitter i. Ser ett underbart platshalsband med stora röda kulor, drar mig lite för att betala 79:- och lämnar det.

KURS, ringer sedan John och bestämmer att vi ska ses när han kommer med tunnelbannan. Bestämmer mig för att chansa att jag hinner till Noa noa. Springer Kungsgatan upp och börjar fundera på hur långt bort Noa noa ligger egentligen.

6. Noa Noa. ÄNTLIGEN. Hela bortre väggen är full av KLARRÖDA kläder. Färgen är så vacker att jag blir alldeles till mig. Provar tre koftor och köper en röd kofta, samma modell som den jag köpte i grönt på Noa noa i fredags. Köper strumbyxor i rött och vitt. Det finns bara ett par kvar – i min storlek. Nöjd.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul att du hittade lite fint! Och du, vad fina de där ögonskuggorna låter (ja, omlottkoftan också)! Synd det där med stöveljakten bara...

29 september, 2005 22:21  

Skicka en kommentar

<< Home