lördag, augusti 06, 2005

fredagsfyran, v.31

Fredagsfyran v31 -05

1. Tycker du det är lätt eller svårt att handla kläder?

Ganska lätt, jag handlar rätt mycket på genomtänkt impuls (jag ser något, funderar en stund och köper). Däremot svårt att handla när jag är ute efter något, då hittar jag det aldrig. Undantaget för lätthandlat är byxor. Jag hatar att handla byxor eftersom de alltid är för långa och jag aldrig orkar lägga upp dem. Jag köper byxor, lägger i garderoben och glömmer av dem, jag vill att dragsko ska vara inne hela livet.

2. Var brukar du handla kläder?
H&M, Indiska, Noa Noa, second hand, Zara, Mango, i Stockholm eller utomlands.

3. Vilket är ditt favoritplagg?
bekväma kläder som sitter snyggt, tex kjol med byxor, tyllkjolar, blusar, v-ringat, kavajer. På vintern är det också varma kläder eftersom jag är så frusen, t.ex raggsockor, varma kängor, termobyxor, tjocka koftor i akryl (klarar inte ull).


4. Har du någon gång haft planer på att sy egna kläder?

Oja, men jag är så usel att jag lagt ner det många gånger om. Jag ville särskilt sy kläder under min gothperiod, det är svårt att hitta lackkjolar och korsetter på HM.