onsdag, augusti 10, 2005

12 kronor



Vädret är bra mysko. Var på lunch på Wobbler med Annika och solen strålade och det var kvavt, men halvvägs in i stekt hälleflundra med skagenröra blåste regnet in på uteserveringen. Träffade en trafiklärare för att lära mig om ecodriving. Glömde att jag inte tog cykeln i dag och fick springa över stan i gummistövlar. Gud vad varmt det är med gummistövlar. Självklart blev jag åksjuk när jag skulle åka bil, lyssna, skriva noteringar och fota trafikläraren samtidigt. På vägen tillbaka var det lika varmt i stövlarna och jag tänkte att jag tar mig en glass. Tittade i plånboken och såg att det fanns en tia och några kronor: aha, det räcker. Det gjorde det, men bara till en kula och jag undrade hur gammal jag är egentligen. Det var länge sen två kulor glass kostade 12 kronor. Egentligen gör det ingenting, en kula pina colada-glass är helt perfekt.