tisdag, februari 21, 2006

insikt

Pratade med min kompis Mats på msn i dag. Vi kom efter ett tag in på allting om mig och mitt jobb och allting runt omkring mig. Vi pratade bland annat om varför jag skjuter upp saker även fast jag vet att om jag gör dem nu så får jag mer tid till dem och kan förmodligen göra dem bättre och sedan går runt och har ångest för att jag inte gör dem i stället för att ta tag i det. M frågade mig om jag inte skjuter upp saker för att jag var rädd att misslyckas, när jag sedan har kort om tid blir de inte så bra som jag vill, men jag har då en anledning att skylla på. Jag har aldrig tänkt på det så, en nu ser jag det så klart: jag kan se massor av tillfällen där jag letat efter en anledning att skylla på, ifall det inte blir bra, i stället för att ta tag i grejen.
Men om jag nu ser ett svar på varför jag skjuter upp saker, hur ska jag gå vidare? Vad ska jag göra?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kanske att du nästa gång, när du försöker skjuta upp något, istället tänker "nä, jag gör det nu istället". Bara på försök. Kanske känns det faktiskt bra att få det gjort direkt. Och jag är säker på att det dessutom blir bra, för du kan! Kram!

22 februari, 2006 10:17  

Skicka en kommentar

<< Home