tisdag, december 20, 2005

ett sting av dåligt samvete

Vid lunch i dag pratade jag med de två annonssäljarna. De berättade att det är så trist att de inte får något ledigt över jul, inte ens på fredag är de lediga. En av dem hade frågat om någon dags ledighet för att göra något, men fått nej. Själv har jag förhandlat mig fram till att ha färre artiklar (eftersom det inte händer så mycket i mellandagarna) och så har jag gjort en del i förväg. Jag kommer förmodligen att bli klar så jag kan gå på julledighet onsdag eller torsdag och sedan vara ledig till 4 januari, med undantag för lite redigering (se nedan). Nu känner jag att jag får dåligt samvete. Vad tycker och tänker de om att jag inte kommer att vara här? Jag har visserligen jobbat mycket övertid, men inte så att det kompar upp nära två veckor. Men samtidigt så jobbar jag självständigt med att få ut en tidning och mitt jobb är egentligen inte att jobba punktligt 40 timmar i veckan utan att få ut tidningen, och det klarar jag ju. Jag har inte direkt bett om ledighet, för min ledighet kräver ingen vikarie och kostar således inga pengar. Det finns inte så jättemycket jag skulle kunna göra här? Ska jag känna så här eller låtsas som ingenting och sedan njuta av ledigheten?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete. Ni har olika arbetsuppgifter som kan skötas på olika sätt. Du har jobbat undan så att du kan vara ledig. Punkt.

Ha en undelbar julledighet! Kramar i massor!

22 december, 2005 07:55  

Skicka en kommentar

<< Home