måndag, januari 30, 2006

stockholm

Hemma igen i Örebro. Superjobbigt att vara låtsassjuk hela dagen och ignorera när jobbet ringde på mobilen. Jag hatar att ljuga, jag är superdålig på det, men det fanns inget annat val i dag om jag inte velat att jobbet skulle få veta vad jag gjorde.
Underbara, men intensiva dagar i Stockholm. Träffade fyra kompisar, varav tre sa rakt ut att de vill att jag ska flytta dit nu. Det känns skönt i alla fall. Underbara och enkla att umgås med helt enkelt.
Intervjun gick bra. Jag var nervös och kom tidigt så jag passade på att gå en sväng i omgivningen först. Jag hade tänkt mycket på intervjun och var avslappnad. De var snälla, men frågade väldigt komplicerade frågor. De flesta av dem handlade om att jag skulle berätta hur jag handlade i olika situationer och på de frågorna finns det inga rätta svar. Jag tycker att jag skötte mig bra och att det verkar vara ett jättebra jobb. Jag vill verkligen ha det nu. Sextio hade sökt och sex var kallade på intervju. Får jag det inte nu så beror det på att de inte tycker och tänker som jag, eller inte är ute efter någon som jag och då är det i längden bra att jag inte får jobbet, för under de förutsättningarna kan man inte jobba. Även om jag tycker att jag är den som passar bäst. I morgon ska de höra av sig... Usch, vad jobbigt.

Ps. Hann med en lååååååååååång sväng på stan, men kom bara hem med en handväska för halva reapriset, trots underbar klänning på Zara, fina skor och annat. Bra gjort.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller tummarna för dig! DU måste berätta på en gång när du hör från dem. Vill du inte skriva det här kan du väl maila mig.

31 januari, 2006 08:42  
Blogger Anna-Karin said...

Usch, jag kommer att bli så besviken när jag inte får det...

31 januari, 2006 08:45  
Anonymous Anonym said...

Vad då när du inte får det!!! OM heter det! Kom ihåg det. Om om om om om!!!

31 januari, 2006 10:27  

Skicka en kommentar

<< Home