torsdag, januari 26, 2006

noa noa-fynd

Halva reapriset är ord som ringer fint i mitt öra. I går annonserade Noa Noa om det och min kompis H sms:ade mig: Såg du annonsen i na, halva priset på rean på Noa noa, jag går dit nu, fastän jag är sjuk.
Självklart gick jag dit och självklart kom jag därifrån med lite grejer. Tyvärr blev det mest basplagg och inte direkt några karaktäristiska Noa noa-plagg. Mycket av det som fanns kvar fanns endast i large eller extra large och då funkar det inte på mig (inte heller x-small kan jag meddela). Men känner jag mig rätt blir det några vändor till för att vända på allt i butiken, innan rean är slut.
Här är mina fynd:










Ett par blå korta byxor i manchester. De är lite långa på mig, eftersom jag är så kort, om jag orkar lägger jag upp dem lite. De kommer att funka bra i sommar och nu i vår med fina strumpor under. Jag betalade 225:- i stället för 649:-











En mörkblå tunt stickad tröja i bomull och viskos. Den sitter fint och är enkel. Jag behöver lite fina basplagg i andra färger än vitt och svart så denna känns som ett bra fynd, 165:- i stället för 449:-





En tunn svart tröja med knappar och snöre längst ner. Den är stickad i något mönster som gör att det lyser igenom vilken tröja man har under. Jag köpte den i rött när det endast var rea och upptäckte när jag kom hem att den är i något ullmaterial som måste handtvättas, men H säger att hon tvättar i 30 grader och det går bra. Jag betalade 150:- i stället för 449:-. För att man ska förstå hur den ser ut i mönster lägger jag till en bild på mig i den röda tröja.











Så här ser den ut. Lite svårt att fota med jobbkameran, den är för tung för att hålla i en hand egentligen. Tänkte ha den här på jobbintervjun på måndag, är det smart? Vill inte vara för strikt, men ändå fin. Svarta byxor eller svart kjol tänkte jag ha till. Vad blir bäst?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad mycket fint! Jag röstar nog på kjol för intervjun (om du känner dig bekväm i det, vill säga).

26 januari, 2006 16:27  
Anonymous Anonym said...

Kjol!

L&P

28 januari, 2006 23:58  
Anonymous Anonym said...

Fina tröjor! Rött känns rätt i vår! =)

06 februari, 2006 15:54  

Skicka en kommentar

<< Home