torsdag, januari 19, 2006

förändringens våg

Ibland vill jag ha så mycket förändring och just nu är det en sån period. Jag vill ha ny hårfärg, ny frisyr, nya intressen, nya kläder, ny köksgardin, ny säng osv. Hårfärgen har jag valt att vänta lite med sedan Helena faktiskt påminde mig om att jag gjorde slingor för en månad sedan. Köksgardinen däremot känns genomförbar och jag ska ta mig till Åhlens för att hitta något nytt snyggt tyg. Problemet är att vårt köksfönster är dubbelt så brett som ett vanligt fönster, det betyder att om man ska sy en kappa (som är typ det jag klarar av, fålla typ) så måste man mönsterpassa tyget på mitten. Eller, så skaffar man en enfärgad gardin. Men enfärgat är såååå tråkigt. Lösningen blir att jag skaffar en enfärgad gardin och syr stolsdynor i mönster, om jag klarar det...?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul med förändring! Hittade du något snyggt tyg?! Och du, såklart du klarar det. :)

20 januari, 2006 14:35  
Blogger Anna-Karin said...

Jag har hittat ett på Åhlens, men jag hittar inget enfärgat som går i ton. Ibland tröttnar jag snabbt på mönster så jag går dit ibland och kollar på det och om jag gillar det fortfarande om ett tag slår jag till. IKEA i helgen för inköp av nya stolar, ska bli nice!

20 januari, 2006 15:23  

Skicka en kommentar

<< Home