måndag, november 21, 2005

trots allt...

MUS-kvällen var inget att hänga i julgranen, men jag begav mig ändå till butiken i fredags efter jobbet. Herregud så mycket fint. Face är en bra butik, men Make up store är så mycket mer. Jag förstår inte riktigt hur jag kan falla så pladask och gå runt med skimmer i blick bara för att jag ser så mycket vackert. Ögonskuggor i alla färget och glitter och glitter. Underbart. Skulle också lämna in ansökan om medlemskap som jag ska få gratis första året. Det visade sig att medlemskorten inte kommit än så jag får vänta tre veckor till och komma tillbaka. Som medlem får man 10 procent rabatt, så nu tänker jag hålla mig tills kortet kommer innan jag handlar.

Städade ordentligt i lördags också, dammsög soffan, vädrade, torkade överallt och rensade ut. Hann med en snabbsväng till stan på en timme. Trots att jag hade kort om tid på mig fastnade jag i Noa Noa-butiken. Personalen är så trevlig där, särskilt en tjej som jobbar extra. Eftersom jag har många strumpbyxor har jag funderat ett tag på en fin men enklare svart kjol. På Noa Noa fick jag hjälp att plocka ut alla svarta kjolar i knälängd för att prova. Den första var helt underbar, men hade någon slags rynkning på baken som gjorde att min rumpa såg jättestor ut. Provade då en smal, men lite klockad kjol i smalspårig manchester. Problemet var att den endast fanns i small. Men jag fick på mig den och den satt fint. Hög i midjan, vilket gjorde den lagom lång. I butiken tänkte jag att midjan inte spelar någon roll eftersom tröjorna hänger utanför i alla fall, men så här i efterhand kan jag faktiskt tänka mig den med en fin blus istoppad. Tål att funderas på.


Uppdaterat, här är en bild, tyvärr är bakgrunden på kontoret inte det bästa och skorna missade jag visst.
I dag har jag på mig: svart-vit-randiga strumpbyxor (noa noa), svart manchesterkjol (noa noa), grön tröja (HM), svart kofta med stora knappar (HM), gröna stövlar (Vagabond).
Borde börja fota, i alla fall en vecka. Det kommer nog att vara roligt att titta på senare, vad jag hade vintern 2005.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Idag klarade du dig ju med kjol och strupisar :-). Du fryser väl inte? Åh vad roligt det skulle vara om du också började lägga ut kort! Jag lovar dig att det är jätteroligt att gå tillbaka och titta på äldre bilder och se hur ens stil utvecklas.

PS Nu blev jag sugen på randiga strumpisar...

21 november, 2005 15:51  
Blogger Anna-Karin said...

här kommer bild agneta!

21 november, 2005 17:22  
Anonymous Anonym said...

Hurra! :-) Vilken mysig kofta! Och cool färg på stövlarna.

22 november, 2005 09:58  

Skicka en kommentar

<< Home