måndag, november 07, 2005

konsekvenser

Flera har hört av sig efter den senaste tidens inlägg. Det är inte min mening att göra andra ledsna. Och kanske har Set rätt när hon säger att jag kanske bara skriver om det som är jobbigt och lämnar det andra. Det är sant på sitt sätt. Att skriva om det jobbiga är ett sätt att bearbeta det, att få det ur sig och få små kommentarer från någon som kan se på saken från andra håll (tusen tack till er som bryr er). Ett sätt att få det ur sig utan att behöva be om hjälp och behöva älta.
På samma gång har jag nog inte tänkt på hur många som jag känner i verkligheten som läser här. För er blir allt som skrivs här mer komplext och ni kan inte bara glömma när ni kryssat bloggen eller surfat vidare. Det har aldrig varit min mening att lämpa över problem på er och tvinga er att göra någonting. Jag har fortfarande telefon, bil och pengar. När det är kris så ringer jag eller kommer förbi.
Men å andra sidan betyder inte det ovanstående att det jag skrivit tidigare inte är sant. Det är jobbigt från och till. Ibland, eller ganska ofta, är det faktiskt rätt krisigt. Men mitt liv består även av delar som kanske inte kommer fram här.

Det finns saker som är bra också, för ovanlighetens skull ska jag bjuda på några av dem:
• M är underbar och stöttar mig alltid. Vårt förhållande funkar väldigt bra.
• Katterna är det bästa som hänt mig i år. Ibland kan jag fråga varför jag inte skaffade katt tidigare. De skänker mig så mycket kärlek och glädje.
• Min arbetskamrater är bra. De jobbar inte med samma som mig, men de är trevliga att prata med vid fikat och de får mig att skratta.
• Vi har tillräckligt med pengar för att kunna leva bra. Vi har en fin lägenhet, äter bra mat och jag kan shoppa.
• Min familj bryr sig väldigt mycket om mig.
• Jag har vänner som hör av sig när jag är ledsen.
• Jag ska till Kristina i Stockholm i helgen på inflyttingsfest.
• Jag har vilat så jag är inte särskilt trött i dag.
• Bilen startar (om än efter en stund).
• Mina nya stövletter med klack ger mig inte skoskav.
• Min cykel funkar bra fortfarande.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men rara du! På din blogg får du skriva vad du vill! Tycker jag! Det är väl det bloggen är till för? Man får skriva när det är jobbigt. När det är bra. När som. Och hur som.
(För att vara krass, så tycker jag att de som mår dåligt av att läsa, inte ska läsa...)
Kram!

07 november, 2005 22:20  
Blogger glamflikka said...

jag tycker om mina bella jämt.

08 november, 2005 14:19  

Skicka en kommentar

<< Home