fredag, november 11, 2005

dilemma

Make up store ska öppna i Örebro! Äntligen! Och jag har fått en inbjudan till öppningen, en modevisning där man får en gåvopåse. Problemet är bara att jag fått den till redaktionsmailen och jag antar att de bjuder mig i egenskap av journalist och att de vill att jag ska skriva om det. Att gå (skriva eller inte skriva) är helt klart mot både mina egna principer och etiska regler, men kan jag inte låtsas som att jag fått den privat (för jag är ju så känd i näringslivet). En avsändarna var faktiskt min frisörsalong, kan låtsas att jag fått den därifrån... Usch vad svårt...

3 Comments:

Blogger glamflikka said...

jag kan ta gåvan. och skriva om det. det är inte mot mina principer. jag kan ju ingenting om pressetik.

11 november, 2005 09:56  
Blogger Anna-Karin said...

Setarehs svar låter lockande och glamflikka behöver inte oroa sig, hon står först på listan över folk jag tänker fråga om de vill hänga med :)

11 november, 2005 14:54  
Anonymous Anonym said...

Jag skulle definitivt gå! Fast sen skulle jag kanske skriva några rader också, det är ju kul med nyetableringar.

11 november, 2005 15:44  

Skicka en kommentar

<< Home