torsdag, november 17, 2005

MUS

I går var det så dags för dilemmafesten*. Det var supermycket folk. Det var bra eftersom jag då försvann bland alla tonårsbrudar, men det var också skitjobbigt eftersom vi fick vänta och vänta på… ingenting!
Syster och jag kom strax efter sju och fick champagne (dubbelmoral av mig att ta emot det när jag samma dag skrivit i tidningen om en annan liknande tillställning där de serverade alkohol i samband med modevisning och det då anses brottsligt att bjuda på alkohol i samband med marknadsföring). Vi fick även snittar. Stod i ett hörn och kände oss ganska patetiska. Syster passade dessutom på att med lite för hög röst berätta om hur ytliga alla var, hur ful och tjock en tjej var och hur trist det var att vara på festen. Efter ungefär en timme gick vi ner och satte oss där modevisningen skulle vara. Make up store-tjejen kom fram och berättade att kön var så lång att modevisningen inte skulle börja förrän strax efter 21. Efter en otroligt irriterande väntan (där vi visserligen fick chokladpraliner av töntigt fula muskelkillar i bara kalsonger och förkläde) började en skitdålig modevisning med superfula kläder från Vero Moda. Efter visningen stod vi först i en kö som var så tajt att det kändes som att stå på en konsert. Vi fick i alla fall chans till gratis medlemsskap och så fick vi "den välfyllda gåvopåsen". Efter att ha stått i kö till garderoben i ytterligare en kvart kom vi ut. Då kunde vi titta i den "välfyllda gåvopåsen" som bestod av: en katalog, rabattcheck på 10 procent på Bianco som räcker till 1/12, en "gratis" sminkkurs på MUS, om man kommer 6-12 personer (och de andra måste såklart betala), ett engångsprov creme från MUS, 10 procent på gubbkläder, 10 procent på fula killaccesoarer. That's it!

Betyg: Dåligt skött och inga roliga erbjudanden i påsen. Dessutom missade jag Top Model.



*se inlägget dilemma

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad tråkigt att det inte blev så bra. Men du, jag tror Top Model går i repris. Vågar inte säga när, men en vild gissning är söndag...

17 november, 2005 21:24  
Blogger Anna-Karin said...

Jo, jag vet, jag ska ta och spela in det. Det är kl. 17.10 på lördag :)

18 november, 2005 08:47  
Blogger glamflikka said...

oh no. du fick umgås med mej.. haha

19 november, 2005 11:01  

Skicka en kommentar

<< Home