fredag, november 04, 2005

att se ett slut

När jag planlöst irrade omkring på cykel i de västra delarna av Örebro i går så slog det mig, och det slog så hårt. Tidigare när jag mått dåligt så har jag alltid sett ett slut på det. "Bara kursen är slut, tenta är över, pm:et inlämnat så kan jag gå vidare". Det har alltid fått mig att kämpa vidare. Men nu ser jag inget slut. Kanske semestern är en liten stunds vila, men det går inte att efter ett och ett halvt år i arbetslivet längta efter semestern åtta månader i förväg. Något måste vara fel. Det finns inget slut, det känns som jag i alla fall inte har någon påverkan på när det kan ta slut. Det slog mig så hårt. Jag cyklade vilse för jag kunde inte se något med min dimmiga blick och jag kom hem, la mig i sängen och vägrade gå upp.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kanske du måste göra radikala förändringar i ditt liv för att må bättre?! Känns som att det pågått länge. För länge. Finns det t ex något annat jobb du känner att du gärna skulle vilja ha? (För det verkar som jobbet är det som tynger.)Kanske värt att satsa på något annat och slippa vara nere? Vill ju att du ska må bra! Kram!

04 november, 2005 12:34  
Blogger Anna-Karin said...

Jonna: Var hittar jag ett annat jobb Jonna? Det finns ju inga jobb.
Tack för att du tänker på mig.

04 november, 2005 14:40  
Anonymous Anonym said...

Rara du! Jag önskar jag visste. Ska snart (om inte kursen går igenom...) ge mig ut på arbetsmarknaden och jag vet att det inte är lätt. Men du verkar inte må bra som det är nu och något alternativ ska det väl gå att luska fram. Hoppas jag.
Och ja, jag tänker på dig och vill att det ska lösa sig!

04 november, 2005 20:31  

Skicka en kommentar

<< Home