måndag, oktober 03, 2005

höst, måndag eller bara vilken jävla dag som helst

Ibland tror jag verkligen att alla är emot mig. Försöker jag stå utanför så fattar jag ju att det förmodligen inte är så. Som att Micke och Lotta inte svarade i telefon för att det var jag som ringde (inte för att de inte var hemma), eller att Helena aldrig ringer för att hon inte gillar mig (inte för att hon är stressad och inte har tid). Eller att allt är en fasad, ingen tycker om mig och jag är ensamast i världen. Eller att det är något fel på mig som aldrig kan sluta äta sånt jag inte borde, som inte kan gå ner i vikt och se bra ut (fast M säger att jag inte alls är så tjock som jag tror). Eller att jag borde springa mer, eller åtminstone gå.
Att jobbet, livet är emot mig. Särskilt när man går upp sex en måndag för att hinna jobba före en intervju vid nio och så ringer han och säger att han inte vill vara med och så står man här utan vare sig artiklar eller bilder eller idéer. Eller när man mailar Medborgarskolan och frågar när Elin Ek-föreläsningen är (för något ska man väl ha att se fram emot) och får till svar att den är inställd. PUNKT.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Rara du! Jag känner så väl igen mig i vad du skriver. Mest det där att vara ensam. Och vissa dagar är värre än andra. Och sen blir det bra igen. Jag håller med nino, klappa katter är terapi. Kram! /Jonna

03 oktober, 2005 13:15  
Blogger Anna-Karin said...

tack :)

04 oktober, 2005 16:05  
Anonymous Anonym said...

Ja, så är det bara ibland. Be hela världen dra åt... (fast gör det tyst för dig själv) och så stänger du in dig någonstans och bryr dig bara om dig själv, mycket! Allt är tillåtet; choklad, böcker, långt varmt bad, whatever! Lovar att det hjälper!

04 oktober, 2005 23:52  
Anonymous Anonym said...

Fast jag är inte emot dig.

Jag kan också känna så, kanske inte ensam men lätt att alla tycker illa om mig och mina kompisar är med mig för att de vill ha någon att göra något med.

Love & Peace

05 oktober, 2005 00:33  
Blogger Anna-Karin said...

Aha: tack :) Det är vad jag allra helst vill, men ibland måste man ju jobba också...

Setareh: Jag vet att du är med mig alltid, men ibland spelar det inte så stor roll när man är ensam så långt borta. Kom och hälsa på snart :) Känner igen mig i det du skriver, jag är helt nojig i dag. Jag hittar alltid baksidor med allt.

Är Västerås finito nu? När är intervjun?

05 oktober, 2005 09:24  

Skicka en kommentar

<< Home