fredag, juni 17, 2005

ensam hemma

Jag är ensam hemma. Jag är väldigt dålig på att vara ensam. De första timmarna gick bra, men nu vill jag bara gå och lägga mig och att det ska bli en ny dag då jag kan fixa en massa. Jag har dålig karaktär och är lat. Har just ätit en otroligt bra och näringsrik och mättande fredagsmiddag: knäckebröd med makrill i tomtsås och skivad rödlök. Jag är fortfarande hungrig, men orkar inte tänka på vad jag ska laga.

Jobbade hyfsat bra i dag. Jag är inte nervös inför semestern, jag kommer att få ihop de två sista tidningarna, det kommer bli helt okej till och med. Bara jag sparkar mig själv i baken och ser till att göra det också. Jag är bra på att slöa. Har förresten kommit på ett jobb där man får snacka skit och dricka kaffe: lokalradion eller nattradio. Fast i längden blir det nog det tråkigt också. Jag måste vara universums mest rastlösa person.