söndag, juni 12, 2005

hemmahelg

Passade på att vara sjuk när jag var hemma. Maria tog studenten i fredags och jag hade lovat ställa upp med matlagning. Det gick bra, men min hals! Jag var så hes. Sov hela lördagen, men känner att jag är på gång igen nu.

Hade jobbflyt i fredags också. Mailade en tjej i torsdags innan jag gick hem angående en idé om simskolor för muslimska tjejer och en tjej ringde upp mig och sa att hon vet massor om det och vi ska ses på måndag. Funkar det så ligger jag bra till, bara en artikel kvar efter det. Och ska jag träffa henne live så blir det bild, även om inte bilden blir bra så är det en bild.

Martin har åkt till Peter för att spela tv-spel. Jag funderar på om jag ska rensa ogräs eller äta glass. När ogräsrensandet känns som ett tvång blir det jobbigt. Frågan är om det gör det...

Kom på att jag verkligen inte är redo för några barn än på länge. Fick hålla i Felix och jag höll honom som en kratta. Dessutom visste jag inte vad jag skulle göra när han började skrika och hela släkten glodde på mig. Jag är en loser som bebisvakt. Men har man inga barn eller känner inga barn så vet man ju inte vad man ska göra med dem. Alla är inte som min faster som har åtta barn och massa barnbarn och alla kusiner känner alla syskonbarn hit och dit.