tisdag, juni 14, 2005

Sommaren är här

Varför tror jag att allt ska gå åt skogen innan det gjort det? Jag måste alltid ha en plan b, i fall inte plan a funkar. Men i dag fick jag tag i parkchef Krafve direkt och svar på mina frågor. Vilket flyt! Däremot blev inte simartikeln som jag ville, insnöad i för mycket utan någon riktning. Stressad av tiden hann jag aldrig att komma fram till och bena ut vad som egentligen var grejen.

Sommarväder i dag. Jag hade solglasögon och korta byxor. Träffade Håkan på stan. Jag hade glömt plånboken hemma så han bjöd på glass. Nu åker han till Kiruna och sen ses vi inte förrän i höst, men jag är ändå glad. Han kommer tillbaka, vi är kompisar. Satt utanför Nicolaikyrkan. Håkan är bra på att prata, till och med jag blir stum. Men det är som Jenny säger, man ska lyssna, det är därför man har en mun och två öron.