tisdag, juni 28, 2005

bilproblem

För att inte bli stressad framåt eftermiddagen gick jag tidigt till jobbet i dag, men det spelade ingen roll. Vid halv nio ringer min kära syster och skriker att hennes bil inte startar och att hon ska vara på jobbet i Karlskoga om en halvtimme. Eftersom jag var i behov av min egen bil för ett jobb så fick det bli något annat. Efter samtal med pappa och mamma så var det dags att åka till macken för att köpa startkablar och så försöka få igång bilen, som självklart inte startade. I kväll har vi bogserat igång bilen. Det var en ny erfarenhet för mig, att bogsera. Nu ska vi vänta lite och sen ska vi se om den startar igen, annars bogsera igen.

I morgon är det Stockholm och anställningsintervju. Har haft ett långt samtal med Set där vi analyserat vad jag är bra på. Jag är handlingskraftig, kreativ, ansvarsfull, pålitlig och social. Min dåliga sida är att jag inte har så mycket erfarenhet av att arbeta i grupp. (Sedan kommer jag inte nämna att jag har stressfragment och aldrig blir nöjd med något och därför stressar ännu mer, inte heller att jag hatar att ringa folk och att jag ofta skjuter upp grejer).

Nino har länkat till mig och jag ska ta tag i mina bloggfärdigheter efter semesterresan. Då ska jag också kunna fixa en länk till henne, för hon är värd att läsa.