torsdag, mars 09, 2006

reagera

Det är skönt att TV4+ en gång för alla slår fast att ouppfostrade hundar, barn och sexlivet är kvinnans ansvar genom att kalla måndagkvällarna för tjejkvällar. På måndagar visas Min hund styr mitt liv, Babyboom och Under täcket – typiska tjejprogram, eller?

Fel tycker jag, ett riktigt snedsteg från TV4 så jag har mailat tittarombudsmannen:

Hej!

Jag har sett att ni marknadsför en kväll i veckan på TV4+ som tjej/kvinnokväll. Programmen som visas är Min hund styr mitt liv, Babyboom och Under täcket. Jag undrar vad ni på TV4 menar med det. Är ouppfostrade hundar, bebisar och sexlivet saker som kvinnan ska ta ansvar för? Om ni inte visste det så finns det män som har hundar, det krävs män för att man ska få barn och det händer att män också har sex (särskilt om det ska bli ett barn).
Jag tycker det är fel av er att marknadsföra de här programmen som tjej/kvinnoprogram eftersom det reproducerar föråldrade könsroller.
Jag vill gärna ha ett svar på hur ni har tänkt.

Hälsningar Anna-Karin, Örebro.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra initiativ! Är nyfiken om de svarar...

10 mars, 2006 10:20  

Skicka en kommentar

<< Home