tisdag, mars 07, 2006

jag fryser!

Agneta undrade för ett tag sedan vad som hände med outfit-bilderna. Svaret är: det är vinter, jag fryser. Här är dagens outfit-bild. Så här ser jag i stort sett ut varje dag, förutom att jag ibland har en annan kofta eller andra jeans. När jag åker till jobbet har jag dessutom vinterstövlar, termobyxor, dunjacka, mössa, vantar och halsduk. Eftersom jag fryser så måste jag ha bekväma, varma kläder. Ibland försöker jag ta på mig något snyggt, men det slutar alltid med att jag tar på mig en varm kofta över för att inte frysa.
Efter den här skitlånga vintern så är min önskan nu: vår! Och om det inte funkar så vill jag ha ett varmt garage och en varm bil som jag kan åka med överallt så jag slipper att klä på mig och känna mig som en ful Michelingubbe. När det blir varmare ska jag fixa outfitbilder, tills dess är det bara att titta på den här fula bilden, för så här ser jag ut jämt... tyvärr...


Michelinklädsel à la vintern 2006
Topp HM
Tunika HM (superfin tunika, men som aldrig syns för den är för tunn...)
Tröja Åhléns
Jeans
Strumpor
Raggsockor Farmordesign

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår dig till 100%. Jag kan ju klä mig tunt eftersom jag kan skruva upp tempen på kontoret till max och bara går till och från bilen. Det kallaste är på morgonen när jag måste skrapa rutan *brr*, men jag överlever. Jag ser fram emot våren, på mer än ett sätt :-9

08 mars, 2006 14:37  
Anonymous Anonym said...

The är jäkligt kallt. Då är det bra med varmt kläder. Glitter och glamour kan vänta till våren. Men oj, vad jag hoppas vi inte behöver vänta länge till!

08 mars, 2006 19:32  
Blogger Anna-Karin said...

Håll ut... håll ut. Jag försöker tänka positivt, men det är svårt.

09 mars, 2006 10:02  

Skicka en kommentar

<< Home