måndag, mars 06, 2006

gör som du blir tillsagd!

Idol-Sebastians nya låt Do what you're told är bland det värsta jag hört på sistone. Förhoppningsvis beror det på att det inte finns låtar som den, i värsta fall beror det på att jag inte lyssnar på texter så ofta.
Enligt min uppfattning så handlar hela texten i stort sett om hur man som kvinna ska lyda sin man, ge honom kontroll och göra som man blir tillsagd. Sebastian (eller låtskrivaren) har gett sin kvinna lite kontroll men det fungerade inte så självklart måste hon förstå nu, kvinnor och män är olika och hon måste gör som hon blir tillsagd, ge mannen kontroll.

Hela texten kan du läsa här och nedan kommer några utklipp med det "värsta".

Venus and Mars
Constantly misunderstanding
Constantly making demands that
I can’t meet
You halfway
Just gotta say

Someone’s gonna give…
and it ain’t gonna be me
From now on you’ve gotta…

Do what you’re told
Follow directions, obey the law
I let you win but you go too far
I know the deal, baby you’re a star
But you’re outta control,
you never do what you’re told
Read the instructions, stay on the road
Think from above, not down below
I’m the man, gimme control
Baby baby please, just do what you’re told


2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag som faktiskt gillade låten skäms lite nu. Jag har ju inte lyssnat på texten! Det var det dummaste jag hört på länge. Vad 17 ville han sjunga en sån låt för??? Eller tänker han inte? Det är nästan ännu värre! Känner mig lite upprörd faktiskt.

06 mars, 2006 15:40  
Anonymous Anonym said...

Låter värre än vad jag hade uppfattat. Dessutom en crappig låt överlag...FY!

Love & Peace

07 mars, 2006 09:16  

Skicka en kommentar

<< Home