torsdag, mars 09, 2006

allmäntillstånd

Bilden kommer från http://www.explodingdog.com/

Jag är så trött och oinspirerad. I stället för att ta tag i saker försöker jag komma på skäl till varför jag inte hann att göra dem så bra som jag ville eller varför jag inte hann dem alls. Jag lägger tid på att tänka ut möjliga och omöjliga förklaringar i stället för att tag i problemen eller sakerna. Känns som jag jobbar stenhårt med att upprätthålla en illusion om mig som person, om mig som en trevlig, ambitiös och duktig tjej när jag egentligen sitter här och vet hur det ligger till. Och för att den bilden inte ska förstöras så måste jag hitta på anledningar till varför allting är som det är i stället för att se till att det är bra. I stället för att ta tid på mig och göra något bra så försöker jag hitta förklaringar till att det inte blev bra. Jag hade inte tiden, de svarade inte, ingen hörde av sig till mig.
Ibland när jag ringer folk blir jag glad om de inte svarar, för då har jag försökt och har något att skylla på för att det jag ska göra inte blir gjort. Visst är det konstigt...?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är också trött. Men av andra orsaker. Skickar iaf en kram!

09 mars, 2006 17:32  
Blogger Anna-Karin said...

Jag vet, men när ska jag börja ta tag i saker egentligen?

10 mars, 2006 08:32  

Skicka en kommentar

<< Home