tisdag, mars 14, 2006

och det här betalar man för!

Nej, det blir ingen efterbild denna gång på klippning. Jag ser ut som helvete i håret. Efter att ha cyklat hem med gråten i halsen så har jag satt upp det lilla jag fick upp av håret i svans och satt upp resten med nålar. Jag vill inte se skiten. Jag ser väl i stort sett ut som tidigare, bara kortare, men det är inte bra. Dessutom blir man inte särskilt glad av att sitta i nära en timme och titta i spegeln på sitt bleka ansikte med ringar under ögonen och känna sig otroligt läcker.
Den här klippningen ovanpå allt som hänt med orkestern gör att jag inte går ut mer. Jag orkar inte längre. Jag undrade tidigare i dag hur länge det skulle dröja tills jag skulle märka av allt det jobbiga som hänt om reagera och bryta ihop. Nu har jag svaret: en klippning. Det fick mig att rinna över.

Jag ska aldrig mer klippa mig hos en frisör. Påminn mig om jag försöker igen.