torsdag, december 01, 2005

variation



Ibland är jag ändå tacksam för mitt jobb och variationen i det. Genom jobbet får jag göra mycket saker jag aldrig skulle gjort, vara på platser jag annars inte har tillträde till och träffa personer som jag annars inte skulle mött. I dag har jag varit på Virginskaskolan och varit med vid julbak. Jag fick lära mig flera knep om hur man får saffransbullarna så fina som på bilen ovan och jag fick en bulle med mig hem. Andra saker som jag gjort under åren som jag verkligen gillat är: när jag träffade Martin Mestanza, fritidsledare i Vivalla, prästen Mats Hermansson, var bakom teatern på Konserthuset, träffade en norsk man som suttit i koncentrationsläger, var på gratisfest på Berns (sjukt, men ganska intressant), i stallet på travet, åt smörgåstårta i solen på en balkong på 7:e våningen, var i godisfabrik utanför Örebro, satt med under morgonsändingen i radion (kl. 6-9), tittade på en pjäs för barn i åldern 8 månader och uppåt och pratade om köttätande växter med en fantast. Inte så stora grejer för jag jobbar på en tidning som skriver om alldagliga saker, men ändå är det saker jag inte annars skulle kommit i kontakt med. Det är det här som är det bästa med att jobba som journalist.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gud så gott det ser ut! *dreglar*

03 december, 2005 07:02  

Skicka en kommentar

<< Home