tisdag, november 22, 2005

sambo




I går var min kompis Agneta på tv. Vi lärde känna varandra när vi läste i Sundsvall och hon är en sån där person som man faller för direkt. Tyvärr hörs eller ses vi knappt inte alls längre eftersom både hon och jag är dåliga på att höra av oss. Vanligtvis brukar det vara jag som inte hör av mig, men nu är det tvärtom. Man kan sms:a Agneta utan att hon svarar. Först trodde jag att det berodde på att hon inte gillade mig, men jag har kommit på att det beror på att hon lever i nuet och tänker inte på det som inte är där just nu. I alla fall så kom jag på när jag såg programmet hur otroligt mycket jag saknar henne (jag har sms:at henne om det, utan svar).

Det var roligt i programmet också för Agneta och Mattias skulle låtsas att de inte känner Johannes eller den där inredningstjejen. Men Johannes och Mattias gick tillsammans på Beckmans. Anledningen till att de var med är att de inte har några som vill vara med i Sambo. Fast det har man ju fattat sedan tidigare, de flesta som är med är ju tv4-folk. Det är ungefär som om jag skulle dra igång en inredningsserie i tidningen och så gör vi om hemma hos mig och de andra på kontoret.

Var inne på hemsidan och letade på den här bilden och läste vad Agneta och Mattias sagt. Det roligaste var att Mattias sagt så här om Agneta: Jag tyckte hon såg ut som Helena Bergström, fast snyggare. Det är dagens roligaste kommentar.

Bilden har jag lånat från Sambos hemsida på tv4.se

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Komiskt och lite konstigt att behöva låtsas som att man inte känner varandra... Jag kan ställa upp i Sambo när som helst! Bara jag får behålla alla möbler och andra grejer :-).

Förresten råkade jag kalla dig Anna-Lena i min blogg, men det är bara för att jag har en kompis här som heter det. Hoppas att du inte tog illa upp.

Hopper du nästa vecka förresten?

23 november, 2005 08:44  
Blogger Anna-Karin said...

Jag tycker det verkar lite läskigt att vara med och inte få bestämma någonting, men så har ju min syster sagt åt mig att jag är kontrollfreak.

Såg att du kallat mig det, det händer mig nästan jämt. Antingen Anna eller Karin eller något annat dubbelnamn. När jag var i Frankrike för länge sedan blev jag kallad Ingrid av min franska värdkompis mormor, det var det enda svenska namn hon kunde. Sjukt!

Ska kolla igen med sambo. Bil blir nog bäst i så fall för då kan man åka när man vill, men tyvärr blir det inget vin :(

23 november, 2005 09:44  
Anonymous Anonym said...

Hur 17 skriver jag egentligen??? Hopper - vad betyder det egentligen? Kommer skulle det naturligtvis stå, tur att du fattar ändå :-)

23 november, 2005 10:43  
Blogger Anna-Karin said...

haha, jag läste nog snabbt och fick det till hoppas du kommer, bra förkortning för det. "hopper du på festen?" "hopper du tränar med mig" etc.

23 november, 2005 11:22  
Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att du kommer också. Ibland kan man få till saker utan att det var meningen :-)

23 november, 2005 12:32  
Anonymous Anonym said...

Helt ifrån ämnet så kommer Agneta från samma by som mig. Känner inte hennen men väl hennes storasyster!

05 december, 2005 09:54  

Skicka en kommentar

<< Home