torsdag, oktober 20, 2005

kondition

Trots att jag nu tränar regelbundet två gånger i veckan à en och en halvtimme stenhård träning har jag inte trott att jag blivit starkare och fått bättre kondition. I tisdags ville jag inte gå på träningen. Jag har inte fått hem mina benskydd som jag beställt och en timmes sparring utan benskydd kändes som rätt så onödigt ont för smalbenen. I stället ringde jag syster och frågade om vi skulle ta ett varv i spåret. Jag har inte sprungit sedan strax efter Vårruset. Då försökte jag mig på 3 kilometer och höll på att dö (eftersom jag nyligen klarat Vårrusets 5 km lätt så måste det varit en tillfällig dålig dag, men det räckte för att få mig att dra på det i alla evighet). Sedan dess har jag inte kommit i väg ut för jag tror det ska vara så himla jobbigt.
Jag började med att springa hem till syster (cirkus 1,5 km). Sedan tog vi ett varv i skogen (3 km) och jag pratade hela varvet (bra för att störa andningen vilket är bra när man kör sparring). Hemma hos syster gjorde jag sit ups, armhävningar och rygglyft innan jag sprang hem igen (1,5 km). Det var bara skönt, inte jobbigt alls!

Slutsats: min kondition och min styrka har blivit mycket bättre, trots att jag inte fattat det, Det gör mig väldigt glad och pigg. Mera springa till folket!

PS. Benskydden har kommit nu så nu blir det träning.