onsdag, oktober 26, 2005

hon är hel

Sen måndageftermiddag och jag fattar inte riktigt vad det är som låter i fjärran. När telefonen på jobbet ringer och mamma stressat förklarar att lillasyster smällt med bilen fattar jag vad det var: vibratorn på mobilen. Bara att kasta sig ut från jobbet och åka till stressad, hysterisk men hel syster. Bärgaren är irriterad över att polisen ringde honom, jag är irriterad över att polisen ringde bärgaren och J är irriterad, rent hysterisk över att polisen ringde bärgaren.
"Den där går inte att bogsera, hela kylaren är ju smälld" säger polisen.
Så här med facit i handen så går inte bilen bara att bogsera, den går att köra och någon kylare är inte smälld, bara strålkastarna. Lektion ett för poliser och andra: prata inte om det du inte vet någonting om särskilt inte med folk som är chokade och inte kan ta egna beslut.
Efter en hel del bilåkande, ringande och fixande kommer allt att ordna sig för syster. Ibland är jag så tacksam över att jag har bil, utan den hade det varit ännu jobbigare att hjälpa syster.
Och tack Gud för att hon är hel.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja verkligen! Min kusins kompis dog för över ett år sedan i en krasch.

Kraaaaaaaaaam

Love & Peace

26 oktober, 2005 11:13  
Anonymous Anonym said...

Skönt att hon är ok! Bilar är bara plåt men människor är bra mycket mer.

26 oktober, 2005 14:46  

Skicka en kommentar

<< Home