torsdag, september 01, 2005

syjunta

Underskatta inte syjunta! I tisdagskväll kom L och H hem till mig för att vi skulle försöka sy likadana väskor i vaxduk. Väskorna ska användas till flöjt och noter och andra saker som är bra när man spelar (som öl, öronproppar, marschnotställ, tröja, märken, pengar etc). Jag hade införskaffat en meter röd vaxduk med vita prickar för ändamålet. Priset? Hutlösa 100 kronor. Jag som gillar att pyssla, men har världens sämsta tålamod och därför oftast inte kommer någon vart trivdes jättebra. L nålade (det som är så otroligt trist) och jag sydde på maskin. Till och med att sy fast handtagen FÖR HAND var helt okej med trevligt sällskap. Kan erkänna att jag är mäkta stolt över min nya fina väska som dessutom har en kanal för flöjtfodralet. (att väskan blev något för stor låtsas vi inte om, för jag orkar inte sprätta och sy om).
I dag är det invigning av väskan. Vi ska spela före och i pausen på matchen KIF Örebro mot Umeå. Jag ska liksom spela så Hanna Ljungberg och Marta kan höra. Det är faktiskt riktigt coolt!