onsdag, augusti 31, 2005

ont

Jag liksom vaggar fram som Pingvinen i Läderlappen (han hette så när jag var liten faktiskt). Har fått mig en rejäl genomkörare och nu har jag träningsvärk i varenda muskel. Har tidigare bara känt så här efter ridning, vilket måste betyda att goshindo är en minst lika bra sport träningsmässigt som ridning.
Jag och M var de enda nybörjarna. Jag var där för att jag lovat M att följa med eftersom han var med mig på K box förra veckan. Det var jag, M, tränaren, en orangebältare och två gulbältare. Vi övade mattkamp och slog kullerbyttor (alltså man skulle inte slå kullerbytta, men eftersom jag kan det så blev det lätt så). Sen övade vi mattkamp på varandra. Jag har sagt det förut: jag gillar att slåss, men jag gillar inte att få stryk. Jag är lite för feg för att få stryk. Sen hade vi mattfajt. Först mot M, sen jag mot en av gulbältarna. Men det gick bra. I dag kan jag inte gå, jag har blåmärken på hela armarna och knäna. Men kul var det i alla fall. Kanske är det sant som M säger: att jag är ett kraftpaket som är bra på kampsport. Eller så är det bara något han hittar på för att ha någon att träna med.

Förresten: när vi gick sa tränaren att det var ett lätt pass, det blir jobbigare sen. Han frågade om vi var trötta. Hallå! Min t-shirt har ändrat färg och mitt hår är dyngsurt utan att jag duschat. Jag ligger på marken och kan inte resa mig. VAD TROR DU?