fredag, augusti 26, 2005

fredagsfyran

Passar på att göra en fredagsfyra så här i väntan på att jag ska bogsera bil (det vill säga väntan på när jag inte ska köra och kan börja dricka fredagsvin).

Tema: Mat

1. Följer du kostcirkeln?
Nja, jag försöker följa tallriksmodellen när jag äter och äta varierat.

2. Lägger du stor tid på din matlagning?
Ja, jag lagar mat varje dag. På helgerna lagar jag gärna mat som tar lite längre tid. Mycket tid går också åt till att fundera, läsa, leta information och handla mat.

3. Gillar du att pröva ny mat?
Japp. Inte för konstiga saker, men det mesta annat. Ofta får man idéer från det.

4. Vem/vad inspirerar dig när du lagar mat?
Framförallt det jag läser i tidningar och på internet. Har även massor av kokböcker som jag läser i mest hela tiden. Har nyligen köpt Kärlek, oliver och timjan och det är en riktigt bra bok med bra recept och mycket inspiration. Jag provar nya produkter så fort jag ser dem och det är också en inspiration liksom resor och mat hos vänner.