torsdag, september 08, 2005

sparring

Nej, det blev inte mattkamp, det blev slag och sparkar och sparring. Nästa gång det blir det måste jag köpa benskydd, mina smalben är blå och jag har lårkaka på benet.

Har kommit på vad jag är dålig på: att vara dålig. Jag gör sällan saker där jag är sämst, eller en av de sämsta (orkestern måste vara det enda undandtaget) Jag ger så lätt upp när jag är sämst. Men det är inte konstigt om jag är en av de sämsta. De flesta i gruppen har tränat ett tag, de som inte har tränat goshindo tidigare, har tränat någon annan kampsport. Så det är inte konstigt att vara sämst.

Irriterar mig också på att jag själv får tankar om att de andra är "snällare" mot mig för att jag är tjej. Att de tänker att jag är sämst och det är inte konstigt för att jag är tjej, att jag måste försöka leva upp till så mycket mer, bara för att jag är tjej. Jag som ser mig själv som någon som tror på att män och kvinnor är lika och har lika villkor, varför får jag de här tankarna? Det är fruktansvärt irriterande, irriterande, irriterande. Men kanske har det sin grund i att killar hela tiden har försprång här i samhället och att tjejer alltid måste visa sig så mycket bättre för att de ska räknas.