torsdag, september 01, 2005

smörgåstårta

Det är sommar ute igen och i går satt jag i solen på en balkong på sjunde våningen och åt smörgåstårta – på arbetstid! Tänk om jobbet kunde vara så lite oftare. Jag håller på med något som förmodligen kommer bli någon eller några artiklar om ett bostadsområde som genomgått en ordentlig förändring, både till det yttre, men även bland de boende. För att träffa folk därifrån så drogs jag med till denna fika. Först smörgåstårta med lax, kräftor och rom. Sedan äpplekaka med vaniljsås och kaffe. Och så sol och fin utsikt. Dessutom trevligt folk. När jag börjar spåna på det blir det nog två artiklar, men det kräver mer jobb.

Nyss var en tjej här och vi pratade lite om hon kan ha praktik här en dag i veckan. Det känns riktigt bra faktiskt, lite hjälp. Hon verkade bra så jag hoppas det går att fixa det här nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, smörgåstårta! Vad gott! *hur mycke avis som helst*

01 september, 2005 16:23  
Blogger Anna-Karin said...

Om jag berättar att det var lax, kräftor och rom på och dessutom inte majonäsigt då? Supergod var den i alla fall

02 september, 2005 14:09  

Skicka en kommentar

<< Home